BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Click Me for Super GIFT!!!

ting ting!

Tuesday, April 3, 2012

rahsia bilik mandi.

Hari ini ada berita baik. Cik gadis pemilik blog ingin berkongsi rahsia bilik mandinya. Sape rasa teruja dgn rahsia ini?(okep.saya tny jr.xsuh angkat kening tgn pn) dh.dh. Trunkn apa yg ptt. Sbb kat cni tentunya xd isu 18sx yg akn buat anda teruja lain macam.

Sebenarnya i've been thinking to write this entry for days. Tapi kesibukan yan dgn my new born baby, 5sisterslicous buatkan yan byk hbiskan masa dgn my baby. Plus my fyp paper yg berminggu malah berbulan tertangguh minx lebih perhatian dr empunya bdn. So, dikesempatan 'mencuri' pakai galaxy note mummy(sgt olsem okey device ni), rahsia ini akan didedahkan.

.

.

.

Rahsia ini adalah peribadi. Tp ia mungkin mempunyai sedikit persamaan dgn mana2 perempuan pn. Ok. Mula dgn soalan pertama ni utk uols jwb. How long does it takes you bila shower? 5minutes? Itu mmg maskulin. Jd yan nk story psl rahsia bilik mandi yg minimum femality(ada ke perkataan ni?sng cte perempuan normal la).

First skali, lps dh on lampu toilet (which is a must for me utk tgk daki2 yg melekat dan boleh disental) harusla sarung "selipar jamban" lalu pintu pun ditutupinyapun(baca dgn loghat cino). Tglkn ap yg patut tanggal dan buka ap yg ptt buka (jgn think noty2.babab kang) which i mean bukak la shower tu. As long as i was in the bathroom utk menyuco bdn, selama itulah shower tu akan mengalir dan meneroka lalu menerjah seluruh badan ini (hamboi kak jah.ayt nk bombastik je kn).

Bila seluruh badan tidak lg kekeringan kasih sayang,  baru la shampoo dicapai. Shampoo ap yg yan guna? i was using two shampoo. ini kerana saya mempunyai masalah rambut yg teruk (okey ini adalah tipu la kan). saya ada 5 adik beradik perempuan. maka, setiap orang mempunyai citarasa yang berbeza. maka shampoo jgk berbeza. my own shampoo is this:

L'oreal Total Repair 5
ini adalah saya memang mudah terpengaruh dgn iklan. maka saya telah mencuba shampoo ini. so far kesanya sgt baik. rambut saya telah melalui rawatan kimia yang berulang. maka itu ada bahagian yang ketara kering dan rosak (malas nk cakap pasal bercabangkan). so sbb shampoo ini repair 5, maka tanpa segan saya menggunakannya.

second shampoo was:
sunsilk frizz and weather defense

sunsilk weather defense conditioner
why am i using this shampoo? dh tentu la rambut rosak akan kejung kan. so ini adalah solution. ok. plik kn bila ad dua shampoo. tp ini adalah normal utk saya. masuk toilet shampoo. then bilas. pastu lumurkan conditioner. let it be.

now proceed dgn sabun di bilik mandi sabun (lalalala.nyanyi mcm laksamana mi nyanyi). for sabun ni, dlu mmg pkai sabun ni. but then all the haram2kan penggunaan produk yahudi tu, stop skjp.. then pakai blk sbb rasanya inilah sabun terbaik saya. hihi. ini dia rahsia sabun saya:
bila pakai or lps mnd rasa mcm sariyanti wacakaplu. kehkeh. dh sabun satu badan baru la kita membilas conditioner tadi bersama-sama sabun bdn ni skali. bilas sehingga bersih dan hilang buih. mcm mne nk taw bersih? jilat bdn anda (okeyh,tipu lagi di sini).

then untuk part yg lebih penting. cuci muka dan gosok gigi. so macam biasa ramai dh pengguna colgate kan. so mmg xyhla nk diperkenalkan lagi. tp pencuci muka ni msti jrg org tgk. saya bukan ank menteri ke anak jutawan ke ribuan ke nk pkai produk beratus-ratus akhirnya hasilny tetap sama. jadi saya menggunakan produk yg bersesuaian dgn muka saya. ini dia:
phytoBar from Cosway

 tgk betul2. tagline sabun tu. tu yg penting. cett!. tp yan mmg ssh sket bab sabun ni. salah sabun, naik jerawat. dh lama sgt pki sabun yang sama, naik jerawat. but lucky me, kalu ad pn jerawat2 manja je. tp tu pn nk kne jaga la jgk. mcm mana kita x"gemar" tgk muka org berjerawat, secekal itulah kita kena jaga muka kita.hihi.

sebelum amik towel untuk keringkan badan, last thing yg wajib, ulang skali lagi wajib ye anak2 solehah sekelian(nmpk x bold tu?), feminine wash. ini adalah rahsia wanita sejagat. perlu jaga dgn baik dan rapi. dan rahsia yan ialah:
Prolin Feminine Wash by Cosway
 bila pakai terasa kesegaran nya. rasa keberanginan nya juga. tak lupa juga kerapatan nya. hahahahahah.



sekian rahsia bilik mandi saya.


Published with Blogger-droid v2.0.4

0 stalkers:

advertisment

ticker!

Daisypath Anniversary tickers