BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Click Me for Super GIFT!!!

ting ting!

Saturday, April 14, 2012

Si pengotor dan kurang pembersih

Hai. Mmg agak kasar tajuk entry kali ni. Tapi ada aku peduli. Sebenarnya aku dah tahan. Fine. Satu sem aku kat upm, roommate aku seorang yg pembersih dan kemas seperti aku. Second sem aku dapat roommate yang jarang kat bilik, suka tidur lab. Third sem aku dapat bilik dgn sorg pelajar indonesia, keluar bilik kemas, cantik, berfashion, wangi. Hakikatnya dalam bilik?naharom.Terus aku apply tukar bilik. Dapat bilik double tapi duduk single. Aman hidup aku sampai grad sbg dean list's student. Alhamdulillah.

Sekarang buat post-grad. Last trimester baru nak duk hostel. Hostel dekat UPM kalu nak compare dgn UTM mcm langit dgn bumi okeyh. Tapi ramai ex-student ckp sbb aku duk kolej luar. Tapi hakikatnya, luar dalam burok!

Ini bukan nk cerita pasal hostel kt UPM ni burok (tapi dah ulang 2x ayat ni), aku nak cerita pasal roommate aku. Semak kepala aku dgn dia. Penuh barang kt tempat dia smpikan bawah katil pn penuh barang. Yang gantung, bergantung. Yang sidai, bersidai. Yang terdampar terus boleh jadi artifak. Bahagian tempat dia sangatlahhhh semak.

Tu baru satu masalah aku dgn dia. Ada satu lagi hal. Dia suka tidur awl. Pkul 12 kang dia dh mula nak tidur. Tak ganggu aku pun sebab dia mmg boleh tidur lampu nyala. Yang jadi masalahnya bila dia tidur berdengkur. Aku yg tidur pkul 3 pagi ni, yg mmg xreti tidur ada bunyi ni, bila nk lelap ny? Dah dapat tidur kang pkul 6 pagi dia dah bangun bertukang dalam bilik. Okeyh. Bukan bertukang. Dia sibuk mulakan rutin harian dia. Tapi perlu ke sampai nak bukak pintu almari macam jurulatih kejut kadet? Perlu ke ttp pintu bilik nak mandi macam nk trrcabut pintu? Dan perlu ke subuh nak bergayut bersayang2 suara macam bagi koman kawad? Bullshit la ko perempuan. Berjaga bising, tidur pun bising.

Nampak tak masalah aku? Ini satu lagi. Hak privasi aku diceroboh. Hello, aku ddk tinggal 5. Nak menapak tangga dr car park yg berbatu tu smpi bilik msti nak rehat. Roommate aku plak boleh bukak uptown dlm bilik. Hey! Aku pun meniaga juga. Takde smpi suh org dtg bilik la ngok! Penuh bilik dgn so called customer dia tu. kawan aku siap suh aku minx komisen dari roommate aku. As sewa tapak. Bilik sempit, bwk plak lg org dtg. Mmgla kan. Ko nak meniaga, ko pg la kat bilik budak yg nk beli tu. at least kalu ko pg bilik dia, tentu tak gangu dia sbb dia nk beli. Plus boleh jgk krgkn lemak bdn ko tu. mana ko letak otak ko?dah kena makan agas ke?

Inilah masalah aku. Argh.






P/s: bf aku kata, aku tak leyh ada roommate. Aku boleh sebilik ngn dia je nnt dh kawen. Tp kalu bf aku pun perangai cmni, mmg aku halau suh tdo luar nnt.




0 stalkers:

advertisment

ticker!

Daisypath Anniversary tickers